Läxan vi fick av Christofer

Ja, den läxan vi fick av Christofer i början på juni har vi absolut tränat på, men får väl lov att erkänna att det mest blivit uteritter under sommarn... Läxan är ju att ge diagonala hjälper, alltså jag lägger an innerskänkel för att få till böjning och yttertygel mot ytterbog för att få med den in i tex en volt och svänga honom på så sätt... Att det ska vara så svårt!!! Den där sabla ytterskänkeln vill hela tiden hjälpa till.... hmmm.....och vad är det då som händer? Jo, rumpan går in i volten före bogen och jag tappar ytterbog i svängen och ja visst det ser väl fint ut att vi kan göra en "piruett" men det är ju inte rumpan som ska in utan bogen som ska föras runt innerbakben.... Jaja, vi har i alla fall tränat på det här en hel del nu på vår lilla gräsplätt jag har här hemma och nu börjar jag känna att vi har lite kontroll på det här. Under träningen hotade Christofer med att ta bort innertygel just för att jag inte skulle kunna fuska...

 Ser ni hans skadeglädje!!! Jäkla tränare!!! ;) Fast det har faktiskt hjälpt att bara tänka på att jag inte ska ha nån innertygel, så ok då, lite rätt får han väl då ;) 
 
 
 
 

Kommentera här: