Penrose 5 års dag!

På Penrose 5 årsdag firade vi med ett pass i ridhuset i nya sadeln, en Ecyuer. Kändes lite konstigt att rida i en sadel igen (när jag rider dressyr) men jag tyckte det gick väldigt bra! Den dagen satsade jag på att få ordning och reda på min sits och inverkan, sitta på rätt ställe över honom utifrån vilken hjälp min häst behöver i dagsläget, handleder som mer än gärna viker sig, hand som gärna vill ta förhållning och tas bakåt, förstår inte att det ska vara så jäkla svårt?! Det såg nog allt annat än snyggt ut, men ibland får man släppa det snygga och satsa på det som kommer att bli effektiv ridning istället och som i slutändan kommer ge ett resultat som blir ännu snyggare! Lätt att glömma bort det, och en effektiv sits är inte alltid lika med snygg, så det är tur jag bara hade med mig Lovisa som såg oss, för annars hade nog folk funderat på om jag kan rida överhuvudtaget :D
När vi kom hem fick ju Penrose massor med godis, födelsedagskalas är ju nåt vi alltid har här :D

Kommentera här: