Det går trögt mellan uppdateringarna!

Så, nu va det så där länge sen igen... Hösten och nästan hela vintern...  Det har inte funnits så jättemycket att skriva om, vi lufsar eller ja rättare sagt luftar (läs lättar mer från marken än håller oss på den, känns det som) fortfarande.  Jag har otroligt svårt med motivationen vintertid och känner att vi hinner utvecklas ändå.  För ca 1 vecka sen åkte vi till ridhuset för första gången på 1 år! Penrose skötte sig väldigt bra men oj vad mycket jag lärt mig själv under det här året utan att egentligen träna... 
Inget ont som inte har något gott med sig 😜 Jag har blivit väldigt mycket mer medveten i min egen kropp och likaså vad som händer i hans kropp. Nästan så det blir jobbigt, överanalyserar jag?  Lovisa min underbara vän, min "syster" brukar säga:- Tänk om jag fick ha hälften av din känslighet i arslet då skulle jag vara glad! Och hennes ord värmer, för hon har blivit så duktig och en tjej jag ser upp till!!  
Sitter och rider, känner hur Penrose som alltid haft lätt i vänster varv helt plötsligt blivit rakare i den sidan, går nästan utåtställd, och trampar inte fram med ytter bog, alltså hans högra och i höger varv ramlar han istället in.... 🤔 Hmm, börjar fundera och inser att jag har ju ridit ganska mycket med att "bromsa" hans högra bog då den exteriört ligger lite längre fram trots att den är mindre bogen, och borde egentligen vara den som ska släppas fram, ja ni hör ju, denna lilla raring gör det inte lätt för sin ryttare!! Så vad göra?! 🙄 Jag får i vänster varv bara placera mig korrekt, jättelätt?!!, och rida eller rättare sagt tänka lite åt sluta, för gör jag en förflyttning u höften gör han för mycket och i höger varv, måste jag tänka att jag sitter till lite på hans yttersida och lyfter innerhand lite mer så vi "tippar" mot ytterbog och får en lätthet på inner... Ja ni hör ju, lättare sagt än gjort... Men jag var nöjd, vi kom iväg och även hem igen utan några större fadäser plus att jag har en ponny som inte är en "maskin" som bara går och går utan jag hela tiden måste tänka på vad jag gör, vilket ibland är lite frustrerande då jag inte bara kan åka häst, utan måste rida och tänka varje sekund här och nu, och det som var bra förra varvet eller förra hörnpasseringen var då, men vad händer nu?! 
 

Kommentera här: